שלום אורח | כניסה חשבון    
 
 
 
 
 
המדריך המלא להעסקת מטפלת
 

 

איך תשמרו על קשר טוב עם המטפלת
אפשר לגרום למטפלת שלכם להיות עובדת מאושרת ומסופקת מבלי להתפשר על הסטנדרטים שלכם לגבי טיפול איכותי בילדיכם. אנו שמחים להגיש מספר טיפים שיסייעו לכם בכך:

קבעו נוהל פגישות קבוע לשיחה משותפת
תקשורת היא המפתח ליחסים טובים ויציבים ביניכם לבין המטפלת, וחשוב להפוך אותה לעניין שבשגרה. לפיכך, מתחילת ההתקשרות עם המטפלת מומלץ לקבוע מועד לפגישות קבועות, בהן תקיימו שיחה משותפת ולא לחכות לצורך מיוחד שידרוש פגישה. מפגשי שיחה קבועים כאלה יתנו הזדמנות לכל אחד מהצדדים להעלות נושאים שונים בתחום הטיפול או במישורים אחרים וללבן בעיות שמתעוררות. הפגישות יתרמו ליחסים הטובים ביניכם לבין המטפלת ולהפחתת לחצים ומתחים.
רצוי שהפגישות תתקיימנה כשהילדים אינם בטווח שמיעה. הדבר חשוב מכיוון שילדיכם עלולים לפרש בצורה מוטעית דברים שישמעו ולהיות מושפעים מהם. כמו כן, חשוב ששני הצדדים יוכלו להביע את מחשבותיהם בחופשיות מבלי לחשוש שהילדים ישמעו.
יש לקיים את הפגישות בתדירות גבוהה ולהפכן לכלי תקשורת רגוע הפועל בסביבה חיובית. בחודש הראשון להתקשרות מומלץ לקיים פגישות אחת לשבוע, ובהמשך – אחת לחודש. חשוב שתהיה הבנה הדדית לפיה הן אתם והן המטפלת תהיו זמינים לשיחה גם בין מועדי הפגישות הקבועות במידה ומתעורר צורך מיוחד לכך. גם אם מדובר במאמץ מסוים, התוצאות משתלמות – יחסים טובים עם האחראית על ילדיכם הם המפתח לטיפול נאות בהם, לניהול משק בית חלק יותר ולהפחתת לחץ בחייכם היומיומיים.
במסגרת הפגישות עדכנו את המטפלת במידה וידוע לכם שאתם עומדים להיכנס לתקופת עבודה אינטנסיבית. היעדרותכם עלולה להשפיע על ילדיכם, ובמידה וגם להורה השני יש לו"ז לחוץ, יתכן שתיאלצו לבקש מהמטפלת לעבוד שעות נוספות. בכל בקשה לשעות נוספות או למילוי עבודות שאינן כלולות בהסכם ביניכם - שקלו תשלום נוסף או הטבות שתוכלו להציע למטפלת.

השתמשו ב"מחברת קשר"
לעיתים תתקשו לזכור או למצוא את הזמן ליידע את המטפלת בכל פרט על בסיס יומיומי. כשמדובר במטפלת שאינה גרה איתכם, יתכן שבקושי תיפגשו במשך היום. לשם כך כדאי לנהל "מחברת קשר", שתשמש אתכם לעדכון המטפלת בהודעות יומיומיות כגון: תור אצל הרופא, אירועים בגן הילדים, תאריכי הצגות ועוד. המטפלת מצידה תוכל להשתמש במחברת על מנת לדווח לכם כיצד עבר היום – מתי הילד אכל או ישן, מתי התקלח, קיבל תרופות וכו'. יש להשתמש במחברת למטרת מידע עובדתי בלבד ולא כתחליף לטיפול בבעיות עם המטפלת, בהן יש לטפל בשיחה פנים אל פנים.

הימנעו משיתוף המטפלת בענייניכם האישיים
שמרו את בעיותיכם הפרטיות לעצמכם והימנעו מחשיפתן בפני המטפלת. אם תחשפו בפניה פרטים אינטימיים אודות חייכם הפרטיים (כולל נושאים פיננסיים), הדבר יקשה עליכם לשמור עימה על מסגרת של יחסים מקצועיים.

שתפו את המטפלת בדאגות באופן ישיר ולא דרך ילדיכם
במהלך תקופת ההעסקה ייתכנו מצבים ובעיות שידרשו שיחה עם המטפלת. גם אם הדבר מביך או קשה, הדרך היחידה להתמודד עם בעיות בצורה הולמת היא לדבר עליהן ישירות עם המטפלת. הקפידו שלא לדבר על בעיות אלו ביניכם כאשר הילדים נוכחים בשטח. הם עלולים לחזור על השיחה למחרת בפני המטפלת ולשבץ בה עיוותים ותוספות. המטפלת לא אמורה לשמוע מילדיכם אילו טענות יש לכם כלפיה. אמרו לה את הדברים באופן ישיר וכן.

שמרו על פרטיות המטפלת
הרגליה של המטפלת, תכונותיה או חסרונותיה אינם נושא לשיחה עם מכריכם. במיוחד כאשר מדובר ב"אופר" המתגוררת עם המשפחה ויש סיכוי שתיחשפו לאספקטים פרטיים של חייה. כל עוד הדברים אינם משפיעים על טיפול בילדיכם או משנים את התנאים שקבעתם להעסקתה - עליכם לאפשר לה לשמור על פרטיותה ולנהל את חייה הפרטיים כראות עיניה.
התייחסו למטפלת כאדם בוגר ומקצועי
חשוב למסד את אופי מערכת היחסים עם המטפלת והציפיות ממנה מלכתחילה. יש להבהיר לה מראש כי הינכם מעוניינים באישה בוגרת ואחראית ולא ב"ילדה מבוגרת", שיש להזכיר לה למשל להתעורר לעבודה או לסדר דברים שפיזרה בבית.

עיינו מחדש מדי פעם בהסכם העבודה עם המטפלת
הסכם כתוב שלא מעיינים בו עלול להישכח ולפספס את יעדו. לפיכך, מומלץ לעיין מדי פעם בהסכם ביניכם למטפלת ולרענן את זיכרונה בנושא. אם ישנן אי הסכמות ביניכם לבין המטפלת, סריקה חוזרת של הסכם העבודה יכולה להבהיר את אחריותה וחובתה. מומלץ לבצע סריקה חוזרת של ההסכם בסוף החודש הראשון להעסקה ושוב לאחר כחצי שנה. חשוב שתודיעו למטפלת מראש כי הינכם מעוניינים בסריקה זו יחד עימה, על מנת שהפגישה ביניכם תהיה נינוחה ולא תציב את המטפלת בעמדת התגוננות.

ולסיום, על מה מתלוננות מטפלות?
מטרתנו היא לספק לכם, ההורים, כלים לבחירת המטפלת הטובה ביותר עבור ילדיכם ולשמירת יחסיכם הטובים עימה. במהלך בניית אתר בייבי סיטר שוחחנו עם מטפלות בעלות ניסיון רב, ואלו שיתפו אותנו ברשימת התלונות השכיחות ביותר שמטפלות מפנות למעסיקיהן. קראו את הרשימה בעיון והיא תסייע לכם שלא ליפול למלכודות צפויות מראש.
מטפלות מתלוננות על כך ש:
  • המעסיקים מתייחסים אליהן כמובן מאליו. לדוגמה, כשההורים שבים הביתה מאוחר ומצפים מהן לעבוד שעות מעבר למסוכם בהסכם העבודה - ללא הודעה מראש.
  • יש חוסר כבוד ואי קבלת מרות של הילדים, המתבטאים בכך שהם לא מקשיבים למטפלת ו/או מזלזלים בה. עיקר הבעיה הוא כאשר הורים אינם מעירים לילדיהם על התנהגות זו ואינם מחנכים אותם להתנהגות תקינה.
  • המעסיקים מצפים מהמטפלות שלהם להיות זמינות, ולא מתוך בחירה, בסופי שבוע ובערבים, כאשר עניין זה לא סוכם בהסכם העבודה. הנושא בעייתי יותר כשמדובר ב"אופר" המתגוררת עם המשפחה ושעות העבודה "זולגות" אל שעות הפנאי שלה.
  • המעסיקים מערימים חובות ואחריות נוספת, כגון ניקיון, טיפול בילדים נוספים ועוד, מבלי להעלות את השכר.
  • המעסיקים אינם מספקים משוב. המטפלות, כמו כולנו, מעוניינות לדעת כיצד הן מצטיירות בעיני מעסיקיהן והאם הם מרוצים מהן.
     

 

 
 
 
תקנון  |  אודות  |  שרות לקוחות  |  עוזרתלי - מטפלות לילדים בייביסיטר  |  קישורים 
 
 
כל הזכויות שמורות לסוכנות בייביסיטר 2002-2024