שלום אורח | כניסה חשבון    
 
 
 
 
 
המדריך המלא להעסקת מטפלת
 

 

דרכים לבחינת תפקוד המטפלת תוך חיזוק הקשר עימה
ישנן דרכים שונות לבחינת איכות המטפלת ומידת התפקוד שלה בהתאם לציפיותיכם. כמובן שהדרך הבלתי אמצעית ביותר היא כאשר המטפלת גרה עם המשפחה ומתפקדת כ"אופר", אך במקרים רבים לא זהו המצב. לפיכך, מן הראוי לארגן מלכתחילה מספר מנגנונים, שיבחנו את תפקוד המטפלת בעת עבודתה, ובאותה עת יוכלו להוביל את הקשר שלה איתכם ועם הילד למקום החיובי.

מעקב באמצעות מצלמות
בשנים האחרונות השימוש באמצעים פורמאליים לבחינת תפקוד המטפלת הפך לשכיח, ובין אמצעים אלו נמנות מצלמות המעקב. עם זאת יש לזכור כי יחסי הורה-מטפלת אמורים להתבסס על אמון הדדי, בעוד "תצפית וידיאו" על כל פעולותיה של המטפלת עלולה לשדר הבעת אי אמון בה. לפיכך, אם שימוש במצלמות מעקב הינו אופציה מקובלת מבחינתכם, מומלץ להציג את הנושא בפני המטפלת כבר במעמד ראיון העבודה עימה. אם הנושא לא יעלה כבר בשלב הראשוני ויתגלה מאוחר יותר – הדבר עלול לפגום ביחסי הורה-מטפלת.

משוב מהילדים
חשוב שתפנו זמן לשהות ושיחה עם ילדיכם, שתהיו קשובים אליהם ותאפשרו להם לספר לכם בחופשיות מה הם מרגישים כלפי המטפלת, מבלי לתשאלם ישירות. כאשר מדובר בילדים בוגרים יותר, הנמצאים בבית בעת שהמטפלת עוסקת בטיפול בילד צעיר יותר במשפחה – ניתן לשאול אותם מה עשו במהלך היום ולהיות ערניים לרמזים שונים בהתנהגותם או באמירותיהם. חשוב מאוד לשדר לילדים 3 מסרים חשובים: האחד – אנחנו סומכים על המטפלת. השני – אתם יכולים לשתף אותנו בתחושותיכם. השלישי – תמיד נקשיב לכם וננקוט בכל פעולה שתידרש.

שיחה יומית עם המטפלת
חשוב מאוד שתתקשרו הביתה או תבקשו מהמטפלת להתקשר אליכם בזמנים מסוימים במהלך היום. כך תוכלו לברר מה מצב העניינים, איך היא מסתדרת ומה שלום ילדכם. קשר טלפוני קבוע עם המטפלת במהלך היום חשוב ביותר ותורם בכמה מישורים: הוא עשוי לחזק את הקשר ביניכם לבין המטפלת, הוא ייתן לכם מושג באשר לנושאים המעסיקים אותה במהלך היום ובאשר להלך רוחה ותפקודה, וכך גם היא תרגיש בנוח כשהתקשורת נעימה וזורמת. חשוב מאוד ששיחות הטלפון יהיו אינפורמטיביות ונעימות ולא מתיימרות להציב גבולות ולנהל את סדר יומה של המטפלת.

צפייה ישירה בעבודת המטפלת
תכננו וסגלו דרכים באמצעותן תוכלו לצפות בעבודת המטפלת בשלב מסוים במהלך היום או לקבל משוב קבוע בקשר להתרחשויות באותו יום. נסו לפנות זמן בתחילת היום או בסופו, בו תוכלו לשהות מספר דקות עם המטפלת ולצפות בה מטפלת בילדכם. אם עבודתכם מאפשרת זאת, קפצו לבקר את המטפלת והילד במשך היום רק כדי לומר שלום ולהראות נוכחות ואכפתיות. לחילופין, בקשו מהמטפלת לבוא עם הילד לפגישת צהריים במקום עבודתכם או בסמוך לו.
כאשר אתם מעריכים את התמודדותה של המטפלת עם משימות מסוימות, קחו בחשבון כי קיימות דרכים שונות לבצע אותה משימה ואין להיות ביקורתיים וקטנוניים. אף אחד אינו מושלם - זכרו זאת כשאתם בוחנים את המטפלת שלכם והזיזו הצידה את הזכוכית המגדלת.
 

 

 
 
 
תקנון  |  אודות  |  שרות לקוחות  |  עוזרתלי - מטפלות לילדים בייביסיטר  |  קישורים 
 
 
כל הזכויות שמורות לסוכנות בייביסיטר 2002-2024